Zprávy  Kriminalita  Od čtenářů  Fotoreportáže  Inzerce  FACEBOOK  Redakce  Reklama  Odkazy
  

 

 

 Severní dopravní půloblouk může být pouze dvoupruhá silnice

 STRAKONICE - 19. února 2015 - 12:06Sedm pracovních návštěv, každá v podobě dlouhé debaty, má již za sebou vyjednávací tým strakonické radnice v sídle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v Českých Budějovicích. Tématem jednání vždy byl severní dopravní půloblouk ve Strakonicích, jehož stavba by mohla konečně začít v druhé polovině letošního roku. Začne však doopravdy a jak bude nová komunikace vypadat?

 Text: Zdeněk Přibyl

www.dre-kon.cz   

   Severní dopravní půloblouk, o kterém se ve Strakonicích mluví už od 30. let minulého století, přičemž konkrétní přípravy na stavbu probíhají zhruba devět let, bude mít hlavní úkol odvést těžkou nákladní dopravu mimo centrum města. Má být dlouhý 1540 metrů, jeho stavba bude stát zhruba 400 milionů korun, protože jde o silnici I. třídy, financovat ji bude stát prostřednictvím ŘSD. Na některých komponentech v souvislosti se stavbou se bude částečně podílet i Město Strakonice, zejména v okolí okružní křižovatky na Katovické. 

   Připraveny jsou už všechny potřebné dokumenty a schválení. Stavební povolení je příslušným úřadem vydáno na dva pruhy silnice v každém směru. Součástí stavby bude jedno přemostění v délce 50 metrů a tři okružní křižovatky s vnějšími průměry 24 a 28 metrů. 

 "Na jednacím stole však nyní leží jen jeden návrh - dvoupruhá silnice. Na ředitelství silnic a dálnic nám v podstatě řekli - berte nebo nechte být," uvedl místostarosta Strakonic Milan Jungvirt. Na původně zamýšlené a povolené dvakrát dva pruhy silnice nemá ŘSD peníze a kromě toho, tato strakonická komunikace údajně nesplňuje podmínky pro to, aby musela být čtyřpruhá," vysvětlil místostarosta města. 

    Ozývají se i některé, potutelnými úsměvy doprovázené hlasy, že Strakonice čekají osmdesát let na obchvat města a nakonec si postaví půldruhakilometrovou úzkou silnici. Zdá se však, že radnice ji zřejmě bude chtít i takovou. Na novou komunikaci by měla najíždět auta, která nyní přijíždějí do města od Českých Budějovic a od Strážného a v současné době odbočují za viaduktem doleva na Most Jana Palacha a Katovickou ulici. Dopravní půloblouk budou využívat rovněž vozidla přijíždějící od Prahy a Písku a pokračující na Katovice.

   Na přetřes při jednáních s ŘSD přišla o otázka přetrvávající paměti řidičů, řečeno zjednodušeně - zda nebudou i poté jezdit tak, jak byli po léta zvyklí, přes most, poblíž městského centra. Tomu by podle slov místostarosty Milana Jungvirta měl do značné míry zabránit nový naváděcí systém, který by vytěsňovat těžká nákladní auta ze směru na Katovice a Horažďovice a naopak je směřoval na severní dopravní půloblouk. Mimochodem - to je také zřejmě výstižnější označení, než-li obchvat města... 

  

Copyright: Zdeněk Přibyl - FOTOGRAFIK, 2008 až 2015, Všechna práva vyhrazena

Na hlavní stranu

Pro objednání komerčních sdělení a reklamy volejte

+420 607 640 368

Reklama - podmínky

***

TOPlist