Zprávy   Kriminalita   Kultura   Fotoreportáže   Inzerce   FACEBOOK   Redakce   Reklama   Odkazy

Výstava obrazů Jiřího Meitnera vstoupila do druhé poloviny

STRAKONICE - 20. dubna 2013 - 14:12 - Ohlédnutí 1975 až 2013 nese název výstava olejomaleb, pastelů a grafiky Jiřího Metnera v Maltézském sále strakonického hradu. V těchto dnech vstoupila do své druhé poloviny a navštívit ji můžete do 5. května.

Text a foto: Zdeněk Přibyl

Český malíř a grafik Jiří Meitner, rodák z Moravy s židovskými předky a navíc Jihočech, který žije v Kladrubech na Strakonicku, po výtvarné stránce postupně vstřebal vliv kubismu a impresionismu. Na ně pak navázal jeho osobitý realismus s příměsí lehkého sarkasmu. Punc osobitosti propůjčuje mnoha jeho dílům nepříliš častá technika malování špachtlí, a to i v portrétech, aktech i krajinách. Sám autor svůj styl označuje jako imaginární realismus.

Výstavu opravdu autor zamýšlí jako zastavení a krátký pohled zpátky před dalším vykročením. "Tahle výstava představuje pro mně skutečně ohlédnutí za dosavadní tvorbou a současně příležitost zastavit se a podumat, jak dál," řekl Jiří Meitner. "Do každého obrazu dávám svoje pocity a zkušenosti, získané ze života. Když ale práce neodpovídá tomu, co jsem očekával, odložím ji na hromádku a třeba po čase i spálím," dodal autor.

Přísnost na sebe samotného spolu s množstvím nápadů i šokujícími kombinacemi teplých a studených barevných tónů jsou prameny působivých výsledků práce Jiřího Meitnera. Znalci dokonce hovoří o výbušné barevnosti jeho obrazů. V každém případě jimi úspěšně oslovuje uměnímilovné obecenstvo. Jeho obrazy, kresby a grafiky jsou zastoupeny v mnoha soukromých sbírkách v Čechách i v zahraničí, zejména v Německu, kde také po jistou dobu působil, a dále v Holandsku, Velké Británii i v USA. Teď máme působivou ukázku výběru z nich na dosah ruky ve Strakonicích...

Na hlavní stranu

Pro objednání komerčních sdělení a reklamy volejte

+420 607 640 368