Zprávy  Kriminalita  Od čtenářů  Fotoreportáže  Inzerce  FACEBOOK  Redakce  Reklama  Odkazy
  

 

 

 

 NÁZOR: Ohlédnutí za Václavskou poutí, něco mohlo být lepší

 STRAKONICE - 13. října 2015 - 22:22 - Stejně jako každoročně, i letos proběhla ve Strakonicích v době od 25. do 27. září tradiční Václavská pouť. Téměř 400 stánků, kolem 40 kolotočů a bohatý doprovodný kulturní i další program byly zárukou dobré zábavy návštěvníků ze Strakonic i širokého okolí.

 Z redakční pošty: Karel Janský, Strakonice

www.dre-kon.cz   

   Lidé již berou pouť jako tradici, na kterou se těší a využívají ji i k rodinným a přátelským setkáváním. Ve stáncích jsme mohli spatřit i tradiční výrobky, jako trdelník, medovinu, burčák, nechyběla ani vůně klobás, cukrová vata, turecký med, perníková srdce, pouťové a chodské koláče. Občas návštěvníci mohli pozorovat i ratolestem ulétlé balónky plněné heliem. Přijel tradičně i stejný flašinetář, někteří stánkaři rovněž jezdí opakovaně celá léta a stali se takovým „inventářem“ poutě. Například prodavač máku a kmínu.



   Spokojenost návštěvníků s poutí odráží přiložené fotografie mnohem lépe, než jakýkoliv dlouhý text. Pouť se jednoznačně líbila. Ale co stánkaři a provozovatelé atrakcí? I jim se líbila? Malým průzkumem mezi nimi zjišťujeme, že co se týká počtu návštěvníků, tak s tím spokojeni jsou. Velkou nespokojenost ale prakticky všichni oslovení neskrývali při zmínce o pořadateli, tedy Městu Strakonice. A co se v přístupu Města Strakonice stánkařům a provozovatelům atrakcí nelíbilo?

   Stěžovali si zejména na to, že platí vysoké peníze za pronájem svých stánků i atrakcí a město ani nezajistí dostatečný počet záchodů. U těch, které byly k dispozici, chyběla hygiena v podobě tekoucí vody a mýdla. Jedna stánkařka si na adresu města postěžovala: „Město po nás chce zaplatit a potom se budou chlubit, kolik peněz na pouti vydělali. Ale že i my máme nějaké potřeby, to představitele města nezajímá. Vzali si od nás například 1 000 Kč od každého stánkaře za odpad a ani nám nedali žádné pytle na odpad, který my nyní dáváme do nejrůznějších igelitových tašek a sáčků. I proto je tu všude takový nepořádek. To ale městu zjevně nevadí. Nemoci si navíc za celý den také ani umýt ruce, to je pro nás velmi nepříjemné.“



   Požadavek 1 000 Kč byl stanoven Městem Strakonice, konkrétně Městským úřadem Strakonice, odborem finančním: „Povinností prodejců občerstvení bude zaplatit úhradu za služby spojené s úklidem a odvozem odpadu, a to paušální částkou 1000 Kč/stánek“.



   Samostatnou kapitolou Václavské pouti byl její marketing. Letos novinkou bylo i to, že nové vedení radnice nevydalo pro nalákání návštěvníků na Václavskou pouť tradiční plakát či leták, který by se mohl rozvěsit v širokém okolí – pokud tedy nějaký nebyl vydán v režimu utajení. Je vidět, že šetření zasáhlo skutečně všechny oblasti ve Strakonicích. Pořadatel až příliš spoléhá na to, že akce je již natolik známá, že hodně lidí stejně na pouť přijede. Ano, ale s lepší propagací by jich jistě mohlo být více.

   Co se týká propagace akcí vůbec, to je bolestivé místo nového vedení Města Strakonic. Existují dva typy lidí, co se učení týká. Jedni se učit chtějí, druzí nechtějí. A vlastně ještě třetí typ lidí můžeme pozorovat. To jsou lidé, které když upozorníte na chybu, tak řeknou „a just to neuděláme“. K těm třetím bohužel patří nové vedení ve Strakonicích. Jak si jinak totiž vysvětlit skutečnost, že nové vedení již bylo několikrát upozorněno na špatný marketing z jejich strany a ono chyby opakuje stále dokola?

   Václavskou pouť pořádalo Město Strakonice a některé akce pořádalo Městské kulturní středisko. Městské kulturní středisko sice svůj plakát mělo, ten ale nekorespondoval s kalendářem akcí na jejich webových stránkách – část akcí se jim na nich podařilo úspěšně zatajit.

   O nic lépe na tom nebylo ani Město Strakonice. Těm se zase úspěšně podařilo lidem na svých oficiálních webových stránkách zatajit celý páteční program, nikdo se nesměl dozvědět, že třeba v pátek proběhne ve Strakonicích mimo jiné ohňostroj.

   Co dala radnice na své stránky, byl přehled uzavírek. Nebylo by ale lepší dát dopravní změny a omezení v jednom provedení a ne ve dvou, aby návštěvníci stránek nemuseli zkoumat, co vlastně platí a v čem je které oznámení jiné? Konkrétně šlo o „Přehled uzavírek k zajištění kulturních akcí v průběhu Václavské poutě“ a „Uzavírka komunikací a přechodná změna spojů MHD v průběhu akce Václavská pouť 2015“. Je skutečně náročné a zbytečné si dávat dohromady informace z různých webových stránek.

  
  

Copyright: Zdeněk Přibyl - FOTOGRAFIK, 2008 až 2015, Všechna práva vyhrazena

Na hlavní stranu

Pro objednání komerčních sdělení a reklamy volejte

+420 607 640 368

Reklama - podmínky

***

TOPlist